donderdag 9 juli 2015

9 Running quotes van Pinterest

Ik wil vandaag 9 quotes  over hardlopen laten zien die mij inspireren, herkenbaar voor mij zijn of ik gewoon heel mooi vind. Ik hoop dat jij hierdoor ook geïnspireerd raakt of iets herkent. De quotes komen van mijn Pinterest-account die jij ook kunt volgen. 




Deze quote is op dit moment erg van toepassing op mij. Door mijn blessure is het voor mij nog even niet mogelijk om hard te lopen. Ik kijk daarom erg uit naar de dagen wanneer het lopen weer heel makkelijk gaat.

Ik vind deze quote erg mooi, omdat het aangeeft wat voor invloed hardlopen kan hebben op jouw zelfvertrouwen. Veel mensen denken dat zij niet kunnen hardlopen. Maar wanneer het beter gaat, zullen zij veel vertrouwen hiervan krijgen. Zij kunnen dus veel meer aan, dan wat zij verwacht hadden. Ik had zelf dat ik nog niet verwacht dat ik de 10 EM al onder de 1:04 kon lopen. Toch liep ik in maart 1:03:12. Daar krijg ik dan veel zelfvertrouwen van.

De derde quote vind ik erg herkenbaar. Ik heb soms geen zin om bijvoorbeeld vroeg mij bed uit te gaan of in de kou te lopen. Maar wanneer je loopt is het toch weer erg fijn. Juist als je al veel aan je hoofd hebt gehad die dag, is het erg fijn om even te lopen.






















Bij deze quotes vind ik vooral het plaatje ook erg mooi. Bij de eerste geeft het de dubbele betekenis van de quote aan. Je kan op en neer lopen in de heuvels en dit gaat dan zwaar en dan weer licht. Daarnaast kan hardlopen ook zwaar en licht gaan. Je hebt momenten dat het goed gaat, maar je hebt ook momenten die tegen vallen. Blessures, moeizame wedstrijden of trainingen of tegenvallende prestaties. Het is lastig als bijvoorbeeld een wedstrijd niet zo gaat als ik had gehoopt, maar het is weer heel fijn als je een PR haalt. Het tweede plaatje heb ik ernaast gezet, omdat ik van lopen in de heuvels hou.  


Deze quote vind ik heel leuk en herkenbaar. Een persoonlijke record is het fijnste wat je kan halen tijdens een hardloopwedstrijd. Het is toch altijd weer een beloning voor de vele trainingsuren die je er in hebt gestoken. Daarnaast voor mij een bevestiging dat het nog steeds goed gaat en er dus nog steeds verbetering in zit.

Deze quote maakt mij wel aan het glimlachen. Ik heb er nog nooit zo over nagedacht, maar ik vind hem wel kloppen. Het is dan wel de bedoeling dat je deze schoenen dan wel gebruikt waar ze voor bedoeld zijn natuurlijk ;).




Mensen zeggen dat best vaak tegen mij wanneer ik vertel dat ik voor mijn lol 8 km had gelopen, berg op, met een hoogte verschil van 1 km. Ik moet toegeven dat ik mij toen best gek voelde, maar ik was niet de enige gestoorde en dat maakte het heel fijn. Daarnaast hoor ik het wel vaker als ik zeg dat ik een 5km (12 rondjes) op de baan loop, 3km (15 rondjes) indoor of een halve marathon heb gelopen. Wanneer zij zeggen dat jij gek bent, moet je dat inderdaad maar als compliment opvatten. Zij doen het niet na en is waarschijnlijk een soort uiting van bewondering of respect voor jouw. Het is best leuk om gek te zijn J

Deze quote komt mij ook erg bekend voor. Ik hoor ook vaak dat mensen vinden dat zij niet kunnen lopen of geen echte hardloper zijn. Maar wie bepaald dit? Wanneer je kan lopen ben je een hardloper toch? Het maakt echt niet uit of je niet mooi loopt of niet hard. Je loopt, dus je bent een hardloper. Daar ben ik het zeer met meneer Yasso eens.


Wat vind jij de mooiste quote van dit rijtje? En welke andere hardloopquotes spreken jouw nog meer aan? Ik ben erg benieuwd naar ieders zijn mening.  

1 opmerking:

  1. De 2e vind ik het meest aanspreken voor mezelf, niet dat ik zo'n goede hardloper ben maar ik had vroeger nooit gedacht dat ik het langer dan een kwartier achter elkaar zou vol houden, en nu lukt het me vrij makkelijk 1,5 uur.
    Dat geeft me best een kick

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties, meningen en vragen zijn altijd welkom!